FAQ, Vragen en Antwoorden

Broos Installatietechniek krijgt regelmatig een aantal vragen van haar klanten.
Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn hebben wij een aantal vragen
met bijbehorend antwoord hieronder voor u geplaatst.

Zo wordt u nog sneller geholpen

Ja dat kunt u en wij gaan u nu helpen om dit zo makkelijk mogelijk uit te voeren.

De druk op de manometer van de cv-ketel moet zich bevinden tussen de 1,5 en 2,0 bar. Is de druk lager dan 1,5 bar dan moet u de cv-ketel gaan bijvullen met water, totdat de druk weer 2,0 bar is.

Stap 1: zet de thermostaat van uw cv-installatie zo laag mogelijk;

Stap 2: Wacht nu ongeveer een 30 minuten totdat de cv-ketel is afgekoeld (bijvullen moet u altijd doen als het water koud is);

Stap 3: Sluit de vulslang aan op de waterkraan, doe de kraan open en houdt de vulslang boven een emmer. Als er water uit de vulslang komt, dan is de lucht uit de vulslang en kunnen we deze aansluiten op de cv-ketel. Doe wel eerst de waterkraan dicht en houd de vulslang een klein beetje hoog, zodat er geen water uitloopt. Een tip is om het uiteinde van de vulslang een klein beetje te buigen zodat de doorvoer is afgesneden;

Stap 4: Sluit nu de vulslang aan op de cv-ketel en draai hierna de waterkraan een beetje open om te controleren of de vulslang goed is aangesloten en er nergens water lekt;

Stap 5: Vul hierna de cv-ketel tot de druk van het water 2,0 bar is;

Stap 6: Draai nu de kraan dicht en koppel de vulslang los van de waterkraan en de cv-ketel. Houdt de vulslang boven de emmer om het overtollige water uit de slang in op te vangen; uw cv-ketel is klaar voor gebruik.

Stap 7: u kunt nu de thermostaat weer hoger zetten, zodat de cv-ketel optimaal gaat werken en uw woning weer comfortabel wordt verwarmd.

Heeft u nog verdere vragen of komt u hier niet uit, neem dan contact met ons, broosinstallatietechniek, op.

Er komt geen warm water meer uit de kraan(en)?

Het is dan belangrijk om als eerste te controleren of er echt helemaal geen water meer is.

Dit kunt u doen door de kranen, de douche en ook de verwarming te testen:

  • Probeer als eerste verschillende kranen om uit te sluiten dat de douchethermostaat defect is;
  • Controleer dan of de radiatoren open staan;
  • Controleer ook of de ingestelde temperatuur in de cv-ketel hoog genoeg is.

Geen warm water, maar wel verwarming?

Als u geen warm water meer heeft, maar uw verwarming doet het nog wel, dan is er een probleem met de boiler van de cv-ketel. Dan komt er dus alleen nog koud water uit de kranen.

Storing aan de boiler of de cv-ketel?

Controleer nu eerst of uw cv-ketel zowel stroom als gas krijgt;

Verschijnt er een storingscode in hetdisplay? Zo ja, zoek dan in de handleiding waar deze code betrekking op heeft.

Als de cv-ketel een stroomonderbreking heeft gehad dan kunt u het beste de cv-ketel even resetten. Meestal is dan het probleem hierna opgelost.

Heeft u nog verdere vragen of komt u hier niet uit, neem dan contact met ons, broosinstallatietechniek, op.

Als uw CV-ketel wat ouder wordt, kunnen er vaker storingen gaan voorkomen. Wat is het beste dat u dan kunt gaan doen: vervangen van de oude CV-ketel door een nieuwe installatie of nog een onderhoudsbeurt geven zodat de CV-ketel weer een tijdje optimaal mee kan.Kunt u dan het beste de ketel vervangen of is het tijd voor een onderhoudsbeurt?

Uw kachel is op leeftijd

De gemiddelde levensduur van een cv-ketel is 12 tot 15 jaar. Als de ketel ouder wordt dan neemt de kans op storingen toe. Regelmatig onderhoud zal de levensduur van de cv-ketel verlengen en natuurlijk en de kans op storingen verminderen.

De verwarming regelmatig laten onderhouden

Hoe oud uw cv-ketel ook is, het is altijd belangrijk de cv-ketel regelmatig en goed te laten onderhouden. Broos installatietechniek kan bij u uw installatie inspecteren en u advies geven over: of onderhouden of het plaatsen van een nieuwe cv-ketel installatie. De inspectiebeurt kost € 100,- en wordt in mindering gebracht als u besluit om een nieuwe cv-ketel installatie aan te schaffen.

Ons adres:

Cor Janssenstr. 3, 5953PZ Reuver

Neem contact met ons op:

info@broosinstallatietechniek.nl

Wij zijn bereikbaar

Ma-Za van 8.00-17.00 uur